Administrera SMART licenser

Ladda hem SMART Notebook, skapa konto och aktivera SMART mjukvara, hur gör man?

    Till dig som är lärare
    -
    hur du får tillgång till mjukvaran

    Kontakta IT-administratören på skolan eller i kommunen och be denne lägga in din skolmejl i SMART Admin Portal (se mer info nedan). När din mejladress är aktiverad i portalen kan du logga in på ditt Lumio-konto på vilken enhet som helst som har en webbläsare samt ladda hem SMART Notebook på alla datorer du använder, både hemma och på skolan, och sedan logga in för att nå ditt konto.

    Till dig som är administratör
    - hur du administrerar licenser i SMART Admin Portal

    Ladda hem skriftlig instruktion om SMART Admin Portal >> Pdf, 909 kB.


    Se filmerna nedan hur du hämtar och administrerar licenserna i SMART Admin Portal, hur du lägger till administratörer till portalen och hur du auto-synkroniserar lärarnas konton till Microsoft eller Google.

    1: Varför SMART Admin Portal?

    2: Skapa personliga SMART konto åt lärarna

    3. Hämta och aktivera licensen i SMART Admin Portal

    4. Lägg till och ta bort administratör i SMART Admin Portal

    5. Auto-synkronisera lärares konton med Google

    6. Auto-synkronisera lärares konton med Microsoft

    7. Installera SLS-appen i Google Drive